Dlaczego warto nagradzać pracowników co miesiąc?

Dlaczego warto nagradzać pracowników co miesiąc?

Każdy przedsiębiorca chce, by jego podwładni sumiennie podchodzili do wykonywania swoich obowiązków. Badania pokazują jednak, że często pracownicy nie lubią swoich zajęć i w czasie pracy wolą zajmować się innymi sprawami, co obniża znacząco ich efektywność w pracy.

Dlaczego warto nagradzać pracowników co miesiąc?Warto więc motywować pracowników do przykładniejszego wykonywania powierzonych im zadań nie raz w roku, ale co miesiąc. Można to robić, wypłacając im premie pieniężne razem z pensją, jednak jest to rozwiązanie mało korzystne z punktu widzenia pracodawcy – wybierając inne formy premiowania pracowników, przedsiębiorca może odliczyć ich koszty od podatku, zyskując w ten sposób zadowolonych podwładnych i większe oszczędności.

Pracowników można premiować np. za delegacje czy wzorowo wykonane zadania, dając im karty przedpłacone. Pracownik może z nich korzystać w taki sam sposób jak ze zwykłych kart płatniczych wydawanych przez banki.

Jedyną różnicą jest fakt, że podczas płacenia nimi nie podaje się numeru PIN, ale składa się swój podpis na potwierdzeniu sprzedaży. Karty te są więc wydawane imiennie i nie może z nich korzystać nikt prócz ich właściciela. Z kart przedpłaconych można również korzystać podczas płatności internetowych.

Inny motywatorem, którego koszt może zostać odpisany od podatku, jest karta sportowa. Karty sportowe są dostępne w bardzo wielu firmach, ale w większości przypadków są one jedynie częściowo finansowane przez pracodawcę, a resztę kosztów musi ponieść pracownik.

Karty sportowe sfinansowane w całości przez pracodawcę mogą więc być doskonałą zachętą do efektywniejszej i przykładniejszej pracy. Prezent taki jest bowiem rzadko spotykany i tym samym bardziej doceniany przez zatrudnione w firmie osoby.

Warto pamiętać, że nagradzanie pracowników jest bardzo ważne w czasach, w których młodzi, wykształceni ludzie często wolą emigrować za granicę niż pracować w Polsce. Pracodawcy powinni starać się ich zatrzymać, gdyż to właśnie oni mogą doprowadzić firmę do sukcesu i zwiększyć jej zyski nawet kilkakrotnie.

Zobacz również: programy lojalnościowe

Podobne wpisy:

Podobne wpisy

Dodaj komentarz