Mailing tradycyjny – skuteczna promocja

Mailing tradycyjny – skuteczna promocja

Mailing tradycyjny, określany często mianem papierowego, to jedna z form marketingu bezpośredniego. Rozwiązanie to polega na dostarczaniu materiałów promocyjno-reklamowych za pomocą tradycyjnej poczty. Do skrzynki potencjalnych klientów trafiają więc katalogi wysyłkowe, ulotki, broszury, gazetki reklamowe itp.Analizując tę kwestię należy podkreślić, że poszczególne rozwiązania docierają zarówno do odbiorców spersonalizowanych, jak i niespersonalizowanych.

Działania promocyjne

Marketing to istotny element funkcjonowania współczesnych firm. Każde przedsiębiorstwo podejmuje działania reklamowo-promocyjne, których celem jest pozyskanie potencjalnych klientów oraz wypromowanie konkretnego produktu. Zadania tego podejmują się również profesjonalne agencje, jak np. Direct Channel (http://www.directchannel.pl/oferta/).

Wykorzystując rozwiązanie, jakim jest tradycyjna korespondencja, można w prosty sposób zapewnić sobie regularny i stały kontakt z klientem. Mailing tradycyjny to jedno z najprostszych i jednocześnie bardzo skutecznych narzędzi w zakresie marketingu bezpośredniego. Cykliczne przesyłki to doskonały sposób na bezpośrednią komunikację, reklamę i promocję produktu lub usług.

Sprzedaż wysyłkowa

W dużej mierze jest to odpowiedź na potrzeby współczesnego świata. Wiele osób wykorzystuje sprzedaż wysyłkową jako nowoczesną alternatywę dla tradycyjnych zakupów. Przyznać należy jest to rozwiązanie bardzo wygodne – zamówienie można złożyć w dowolnym momencie.

Katalogi wysyłkowe najczęściej trafiają do spersonalizowanych odbiorców, dzięki czemu istnieje duże prawdopodobieństwo pozyskania realnych klientów. Do klientów spersonalizowanych kierowane są także listy przewodnie oraz karty lub kupony promocyjne.

Istnieją również rozwiązania, które są adresowane do odbiorców niespersonalizowanych. Mowa tu przede wszystkim o ulotkach, gazetkach reklamowych czy broszurach.

W tej sytuacji materiały reklamowe dostarczane są do skrzynek potencjalnych odbiorców, bez względu na ich wykształcenie, wykonywany zawód czy wiek. Warto jednak podkreślić, że przeważająca większość placówek, które korzystają z tej alternatywy, opiera się na aspektach geograficznych, kierując materiały promocyjne do mieszkańców określonego regionu.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *