Marketing internetowy – z jakiej firmy skorzystać

Marketing internetowy - z jakiej firmy skorzystać

Kampania linków sponsorowanych oraz sieć afiliacyjna to współczesny popularny sposób na promowanie usług i towarów. Aby jednak kampania się powiodła warto zwrócić uwagę na kilka istotnych elementów. Nawet całkowity laik, który chce promować się w ten sposób powinien mieć opanowane podstawy tego rodzaju marketingu. Oto co należy o nim wiedzieć.

1. Lepiej zatrudnić firmę niż samodzielnie przeprowadzić kampanię PPC (płatne reklamy w wyszukiwarkach np. Google AdWords). Samodzielne przeprowadzenie kampanii bez doświadczenia nie jest skazane na porażkę, ale bezpieczniej jest skorzystać z pomocy bardziej doświadczonych osób.

2. Należy określić budżet oraz czas trwania kampanii. Bardzo istotne jest wyznaczenie konkretnych celów biznesowych. Sama wiedza o pomnażaniu zysków to za mało. Ponadto klienci powinni być świadomi poniesienia większych kosztów niż zakłada budżet, a także tego iż całość może się wydłużyć. Niecierpliwość, pośpiech, generują tylko dodatkowe kłopoty, problemy i nadmierną nerwowość, co nie służy żadnemu przedsięwzięciu. Dobrze jest ustalić podstawowe kwestie oraz gotowość do poświęceń przed skontaktowaniem się z agencją.

3. Ustalenie sposobu rozliczania się z agencją. Istnieją różne sposoby rozliczenia się z agencją, może to być forma prowizji, cena za kliknięcie, abonament lub aktywacja.

4. Rozsądek. Żadna agencja, która obiecuje złote góry nie jest tą, z jakiej powinniśmy korzystać i podejmować współpracę. Mydlenie oczu i zapewnianie o sukcesie powinny być lampką alarmową dla klienta. Pamiętajmy, że kampania SEM to proces, wystarczy, że na jakimś etapie popełniony zostanie błąd poprzez zwykłą lekkomyślność, a całość jest zagrożona. Ponadto marketing to nic innego jak dopasowywanie się do gustów i aktualnych trendów wśród odbiorców. A one zmieniają się bardzo szybko.

5. Analiza. Na każdym etapie kampanii należy analizować ruch na stronach przedsiębiorców i wyciągać z niego wnioski. Pozwala to na podjęcie odpowiednich działań w porę, zwiększenie intensywności jednych, oraz wyciszenie innych. Wiemy dzięki temu jakie działania powodują zwiększenie zainteresowania, a jakie mają wpływ pośredni lub mały.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *