Marketing pocztowy – czy nadal jest skuteczny?

Marketing pocztowy - czy nadal jest skuteczny?

Ciężko nie zauważyć, że marketing pocztowy – mówimy w tym momencie o poczcie tradycyjnej, nie elektronicznej, dla wielu osób kojarzy się z czymś co już niejako było. Wiadomo, iż dzisiaj rządzą maile – kiedyś niemalże każdego dnia dostawaliśmy jakieś rachunki i listy, dzisiaj wszystko dostajemy drogą elektroniczną. To jednakże wcale nie musi oznaczać, że marketing pocztowy jest już passe. Można nawet zaryzykować takie twierdzenie, iż najzwyczajniej w świecie to właśnie teraz jest ten czas, w którym inwestowanie w takie działania jest godne bardzo dużego zainteresowania. W dalszej części tego tekstu postaramy się powiedzieć, dlaczego tak właśnie jest. Oczywiście nie każdy musi się zgadzać z owymi twierdzeniami, zresztą direct mailing nie zawsze jest skuteczny, ale mimo wszystko przykłady wielu produktów, usług i marek pokazują, że poczta tradycyjna w dalszym ciągu jest czymś OK…

Rozważna strategia reklamowa

Nie da się ukryć faktu, iż direct mail to taka usługa, która będzie skuteczna tylko i wyłącznie wtedy, gdy wszystko zostanie bardzo dobrze przygotowane (przykładowo przez profesjonalną firmę jak tutaj: http://www.directchannel.pl/oferta/). Czyli list pocztowy powinien być umiejętnie przygotowany, zarówno pod względem treści, jak i oprawy graficznej. Kiepska oprawa i tekst sprawią, że ludzie będą o wiele częściej wyrzucali naszą reklamę do kosza na śmieci. Powinniśmy zrobić wszystko co w naszej mocy, aby ludzie nie traktowali naszych listów tylko i wyłącznie jako zbędnej makulatury, która nadaje się tylko do śmietnika. Bardzo istotne jest także to, aby pod żadnym pozorem nie doszło do takiej sytuacji, w której źle zrozumiemy istotę direct mailingu, a więc wyślemy listy do losowej grupy osób. Byłoby najlepiej, gdybyśmy do każdego z odbiorców zwracali się po imieniu, ponieważ konwersja jest wtedy o wiele wyższa. Ludzie wolą takie bezpośrednie formy, bo przynajmniej mają pewność, że ktoś się postarał, nie są tylko trybikami w machinie…

Grupa docelowa

Nie ma sensu wysyłać listów – nawet jeżeli są wspaniale przygotowane, jeżeli nasza grupa docelowa jest dobrana w nieodpowiedni sposób. Czyli nie chodzi tylko o to, aby nie zwracać się do innych bezosobowo, ale jeszcze bardziej istotne jest to, aby oni przynajmniej w teorii byli zainteresowani naszymi usługami. Weźmy chociażby pod uwagę promowanie firmy zajmującej się udzielaniem chwilówek – przecież jasne, iż w zamożniejszych dzielnicach miasta nie ma większego popytu na takie usługi. To tylko przykład.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *