Plik produktowy jako sprzymierzeniec współczesnego marketera

Plik produktowy jako sprzymierzeniec współczesnego marketeraPotencjał plików produktowych jest ogromny. To dzięki nim oferty sklepu internetowego czy biura podróży są widoczne w wyszukiwarce, ale także dzięki nim ich oferta jest widoczna w reklamach Google czy na Facebooku. Tym samym pozwala to na realne zwiększenie zysków sprzedaży, a przecież na tym zależy każdemu kto prowadzi własny biznes.

Żeby jednak plik naszego produktu był najlepszy i najbardziej czytelny dla narzędzi internetowych, należy trzymać się kilku wskazówek. Jedną z ważniejszych, ale często nie przestrzeganych porad są ciągłe aktualizacje. Nawet jeśli żaden atrybut produktu nie zmienił się w ciągu ostatnich 24 godzin to należy pamiętać o tym, by mimo wszystko aktualizować plik produktowy bo dzięki temu będzie dobrze odczytany przez Google.

Na co należy zwrócić uwagę?

Przygotowując plik produktowy warto także zwrócić uwagę na poprawną nazwę produktu – ta jest bowiem kluczowa dla wyszukiwarki. Warto więc ją nieco rozbudować, czyli uwzględnić nie tylko sam produkt, ale także kilka szczegółów który będzie trafniej dopasowany do zapytań wprowadzanych przed internautów do wyszukiwarki. Łatwiej będzie bowiem znaleźć konkretny produkt. Dla przykładu, na potrzeby wyszukiwarki plik produktowy lepiej nazwać „odkurzacz Zelmer Voyager Twix ZVC335” niż po prostu „odkurzacz Zelmer”. W ten sposób internauci zostaną doprowadzeni wprost do Twojego produktu oraz, że do Twojego sklepu zostaną doprowadzeni nowi klienci.

Kategoryzacja produktu

Tworząc pliki produktowe powinno się także pamiętać o kategoryzacji produktu i konfiguracji konta w porównywarce lub galerii online. Jeśli już zadbaliśmy o nasze pliki produktowe dobrze jest także pamiętać, żeby zadbać o sprawnie działającą stronę internetową. Jeśli działa wolno, jest nie responsywna lub nieintuicyjna to zatrudnij webmastera do jej rewitalizacji lub jeśli masz odpowiednie umiejętności – zajmij się tym samodzielnie. Jeśli nie przyciągniesz uwagi internauty w kilka sekund to możesz być pewien, że szybko opuści twoją stronę internetową i wtedy już najlepszy plik produktowy niewiele pomoże.

Sprawdź: http://feedink.com/

Podobne wpisy:

Podobne wpisy

Dodaj komentarz