Reklama Pay Per Click – co należy wiedzieć

Reklama Pay Per Click – co należy wiedziećWspółcześnie istnieje coraz więcej sposobów na reklamę. Poza standardowymi, jakimi są spoty wyświetlane w telewizji, dźwiękowe reklamy w radiu, ogłoszenia w prasie, czy ulotki, istotnym przekaźnikiem reklamy jest internet. To miejsce, w którym każdego roku pojawia się coraz więcej aktywnych użytkowników, którzy są również potencjalnymi klientami. Rodzaje reklam w internecie są przeróżne, każda firma stosuje przynajmniej kilka jej rodzajów. Jednak coraz bardziej popularne stają się kampanie PPC.

Jej nazwa pochodzi z języka angielskiego, skrót po rozwinięciu oznacza „pay per click”, czyli w wolnym tłumaczeniu „płatność za kliknięcie”. Ta kampania polega na współpracy z właścicielami danych stron internetowych, czy nawet z Google, który oferuje dwie różne możliwości korzystania z tej formy reklamy. Polega ona na tym, iż użytkownikom będącym online, korzystających w danej chwili z jakiś portali, pojawiają się reklamy, banery, w które może kliknąć, aby przenieść się na stronę producenta danego produktu, czy też firmy oferującej jakieś konkretne usługi. Samo kliknięcie zostaje nabite na licznik i kwota, którą płaci się właścicielom serwisów, na których znajduje się baner jest właśnie uzależniona od liczby kliknięć czy wejść. Całą kwotę, którą dana marka jest w stanie przeznaczyć na tego typu reklamę można ustalić z administratorami danych serwisów, czy stron. Dzięki temu uniknie się problemów z wygenerowaniem poprzez dużą klikalność się kosztów, które znacznie przewyższają plan marketingowy danej firmy.

Skuteczność reklamy PPC

Kampania PPC bez wątpienia jest jednym z najlepszych sposobów na reklamę. Dla przykładu Google dba o to, aby dany baner wyświetlał się osobom, które ostatnimi czasy wyszukiwały w internecie danej frazy, bądź przeglądały podobne produkty. To daje pewność, iż dana reklama trafi do osób, które są potencjalnie zainteresowane produktem, a nie do ludzi przypadkowych, którzy będą chcieli daną reklamę zamknąć. Niestety samo kliknięcie w reklamę nie generuje zysków dla sprzedającego, ale powoduje już koszty związane z daną reklamą. Dlatego też współczynnik kliknięć wcale nie oznacza tego, iż dany produkt jest popularny. Wręcz przeciwnie – jeśli istnieje duża różnica między ilością kliknięć, a ilością sprzedawanych produktów to producent może się zaniepokoić, ale otrzymuje także wartościową wiedzę. Oznacza to bowiem, iż wielu potencjalnych klientów było potencjalnie zainteresowanych produktem, jednak zmieniło zdanie. Czyli reklama zaciekawiła, ale problem pojawił się później. Być może był to słaby wygląd strony, do której reklama przenosiła, albo nieatrakcyjny wygląd produktów, ofert, słabe opisy. To powinno skłonić osoby korzystające z tego typu reklamy do zastanowienia się. Jak widać kampania PPC jest skuteczna, ale też wartościowa.

Czego należy unikać?

Ważne, aby reklama przyciągała, ale nie może być kontrowersyjna, czy niezgodna z oferowanym produktem, bo klient szybko zweryfikuje to, do czego został zachęcony, a co może kupić. Tego typu banery nie mogą też być nachalne, muszą stanowić ciekawą propozycję, zainteresować.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *