SEO i content marketing – postaw na zgrany duet!

SEO i content marketing – postaw na zgrany duet!Obecnie w marketingu internetowym funkcjonują dwie najpopularniejsze strategie, które doskonale się ze sobą uzupełniają: SEO i content marketing.

Od dawna już specjaliści posługują się SEO, content marketing to – natomiast – strategia, która weszła na stałe w pole tej dziedziny dopiero kilka lat temu. Warto je połączyć, ponieważ przynosi to bardzo skuteczne efekty.

Dlaczego to ważne?

Jeśli od dłuższego czasu zajmujesz się wszelkiego rodzaju działaniami SEO, content marketing będzie dla nich świetnym uzupełnieniem. W tym momencie samo pozycjonowanie już nie wystarczy, aby witryna internetowa osiągnęła sukces: obecnie muszą być zamieszczone na niej odpowiednie treści, które mogą przyciągnąć do niej potencjalnych klientów – więcej szczegółów tutaj.

Już ponad trzy lata temu wprowadzone przez Google algorytmy (Panda oraz Pingwin) zmieniły bieg marketingu internetowego. Pozycjonowanie jest obecnie dużo trudniejsze do wykonania niż kiedyś, gdzie wystarczyło w odpowiednich miejscach witryny umieścić słowa kluczowe. Ponadto, zmieniły się również zasady, według których różne linki mogą prowadzić obecnie na daną stronę.

Skutki zmian w algorytmach Google

Obecnie Google patrzy na strony naszpikowane zbyt dużą ilością fraz kluczowych bardzo nieprzychylnym okiem. Trafność witryny ocenia zatem biorąc pod uwagę zupełnie inne kryteria, gdzie jednym z nich jest właśnie dobry content. Wszystkie stare praktyki mogą więc – w ostateczności – skończyć się filtrem nadanym przez Google na naszą witrynę. Co więcej, w tym momencie wyszukiwarka dzieli wszystkie linki prowadzące na naszą stronę na lepsze oraz gorsze.

Większą rolę zaczęła odgrywać w ten sposób optymalizacja oraz – przede wszystkim – content marketing. Szybko zauważono, że dbając o treści, które są na stronie, możemy zadbać tak naprawdę o dobry wizerunek marki lub też – zbudować go od początku. Co więcej, możemy zrobić to tak, aby zaangażować w nasze działania własną społeczność, zainteresowaną naszymi usługami lub samym produktem. Na skutek tego rodzaju działań możemy pozyskać tak naprawdę własnych, zaufanych klientów.

Content marketing umożliwia nie tylko rozmowę z klientem i komentowanie przez niego dostarczanych mu przez nas treści, ale także prowadzi do tego, że dbamy o „rozrywkową” stronę naszej firmy. Staramy mu się bowiem podać je w atrakcyjnej formie, często dbając również o walory edukacyjne. Wszystkie te działania prowadzą m.in. do tego, aby klient chętniej poszukiwał informacji na naszej witrynie na temat danego produktu.

Warto jednak pamiętać, aby wszystkie content marketingowe miały swoje dodatkowe wsparcie w postaci social mediów.

Podobne wpisy:

Podobne wpisy

Dodaj komentarz