Zakupy w sieci – prosto i przyjemnie

Zakupy w sieci - prosto i przyjemnie

Obecnie zakupy w sieci są bardzo popularne. Mimo to nie wszyscy wiedzą, jak płacić kartą przez internet. Zasady są proste, ponieważ jeśli płacimy kartą, to mamy w owym sklepie opcję płacenia kartą, i konkretne wskazówki, których trzeba się trzymać. Z cała pewnością będziemy musieli podać numer karty do transakcji. Jednak warto pamiętać, żeby nie płacić kartą w niezabezpieczonej witrynie.

Bardzo często w takich miejscach jest jakiś poradnik konsumenta, który pokazuje nam, jak ma wyglądać owa transakcja oraz jakie mamy prawa i obowiązki podczas zakupów. Każdy sklep internetowy, musi mieć informację, jakie są prawa konsumenta reklamacja oraz zasady zakupów, które są wymagane i stosowane w danym sklepie.

Uslugi sklepu i informacje

Jeśli nie ma takich informacji na żadnej podstronie, nie powinniśmy w ogóle korzystać z usług takiego sklepu, ponieważ nie wiadomo, na jakich zasadach potem może być ewentualna reklamacja. Jeśli chodzi o prawa konsumenta zwrot towaru jest zwykle ujęty w przepisać o prawach konsumenta. Jeśli zatem nie ma żadnej informacji na temat zwrotu towaru w sklepie internetowym, wówczas według ustawy, mamy do zwrotu termin trzydziestu dni. Jednak sklep internetowy może sobie zastrzec 10 dni, ale wtedy informacja musi być umieszczona w widocznym miejscu, żeby ludzie mieli jasną informację na ten temat.

Sklepy stacjonarne

W sklepie stacjonarnym nie musi być takiego wymogu, jednak sklep internetowy absolutnie musi mieć to ujęte w regulaminie. Jeśli nie ma, dany konsument chroniony jest przepisami. W każdym sklepie internetowym musi być respektowane prawo konsumenta, ponieważ od tego zależy, czy dany sklep będzie miał dobrą opinię. Ponadto takie miejsca, które nie szanują klientów nie działają zgodnie z prawem, a to oznacza, że mogą oni mieć poważne problemy. Konsument, bowiem ma oczywiście jakieś zobowiązania, kupując dany towar czy korzystając z usługi, jednak ma też prawa, które nie od niego zależą, czyli na przykład źle wybrany towar w internecie. Na zdjęciu, bowiem wyglądał inaczej niż w rzeczywistości i już dany sklep ma obowiązek taką sytuację przewidzieć i zakładać ewentualne zwroty.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *