Zwroty towaru – prawa konsumenta

Zwroty towaru - prawa konsumenta

Obecnie wiele firm zwraca uwagę na prawo konsumenta reklamacja zaś jest jedną z takich opcji, które są niezwykle ważne. Jest to, bowiem szalenie istotna rzecz, która daje nam możliwość ewentualnego zwrotu towaru, czy wymiany, w razie gdybyśmy się wycofali, lub dany produkt był uszkodzony.

W wielu sklepach są jakieś zasady, których trzeba przestrzegać. Oczywiście, jeśli będziemy chcieli się wycofać z zakupu, bo się rozmyśliliśmy, a wybieraliśmy rzecz realnie, nie zawsze możemy to zrobić.

Prawa konsumenta

Dzieje się tak, ponieważ prawo konsumenta zwrot towaru, gdy się rozmyślimy, przewiduje wyłącznie wtedy, kiedy jest on kupiony poza siedzibą firmy, lub była to transakcja internetowa. Każdemu klientowi należy się reklamacja towaru, gdy mamy towar niezgodny z umową, gdy jest on zepsuty lub tylko w jakiejś części szwankuje. Jednak, jeśli kupimy towar w sieci, wówczas mamy też prawo do zwrotu jego, gdy okaże się, że nie jest taki, na jaki wyglądał na zdjęciu w sieci. Oczywiście dobrze wiedzieć, że jeśli korzystamy często z zakupów z sieci, wówczas obejmuje nas zwrot towaru zakupionego przez internet, jeśli okaże się, że w rzeczywistości wcale się nam ów produkt nie podoba. Jest to jednak cecha przede wszystkim produktów, które są kupione albo w formie wysyłkowej, albo przez internet.

Sprzedaż bezpośrednia

Dotyczy to też sprzedaży bezpośredniej, kiedy produkt jest kupowany poza siedzibą firmy. Wielu ludzi interesuje, czy należy nam się zwrot zakupionego towaru. Oczywiście, że się należy, ale wyłącznie w niektórych przypadkach. Przede wszystkim warto pamiętać, że zwrot towaru w tradycyjnym sklepie jest możliwy wyłącznie wtedy, kiedy umówimy się ze sprzedawcą. Jeśli tego nie zrobimy, wówczas sprzedawca nie ma obowiązku nam tego przyjąć. Jednak w przypadku zakupu przez internet, ze sklepu wysyłkowego na podstawie katalogu, oraz podczas sprzedaży bezpośredniej, wówczas mamy pełne prawo wycofać się z zakupu, jeśli się rozmyślimy. Jest to zapisane w przepisach o prawach konsumenta. Sklep może zmienić termin zwrotu, ponieważ jeśli w regulaminie jest informacja o tym, wówczas klienta obowiązuje termin podany przez regulamin sklepu. Nie krótszy jednak niż 10 dni.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *